Hanamatsuri w Kenko-ji

2024-05-02 § Dodaj komentarz

Ten wpis jest w ciąg dalszy ostatniego wpisu .

6 kwietnia 2024 pojechałam do świątyni Kenko-ji w Yokohamie.
Mój były szef jest dobrym znajomym głównego mnicha tej świątyni i on (mój szef) pomagał przy tym wydarzeniu. Dzięki niemu było kilka polskich atrakcji tak jak chór po polsku zaśpiewany przez japońskich miłośników oraz sprzedaż pączek.

Poza tym odbyły się mini koncert jazzowy (trio), pokazy tańca, food trucki oraz uroczystość w głównym budynku przez mnichów.

„Kijanki” to ciekawa grupa, a to miłośnicy polskiej muzyki. Nie wszyscy znają j. polski, ale jest profesor do korepetycji na fonetyce i z ogromną przyjemnością śpiewają piosenki/pieśni po polsku. Jest jeszcze młodą grupą, mają marzenie by zaśpiewać w Polsce.
Nazwa tej grupy Kijanki pochodzi z tego, że w Japonii mówi się kolokwialnie tak na nutach, bo wyglądają jak kijanki (otamadżakusi). 😉

Mogłam się spotkać ze znajomymi, dzień był ciepły i czuć było czubek wiosny. Kwiaty, święto, jednym słowy, świetnie się bawiłam:)

Mnich ten główny, pan Shunmyo Masuno, jest również projektant japońskiego ogrodu. Pojechał do Polski na wykład w 2014 roku.
https://www.pl.emb-japan.go.jp/kultura/20140514.html

On jest także autorem książek, które są dostępne po polsku.
https://lubimyczytac.pl/autor/184595/shunmyo-masuno

Tagged: , ,

Dodaj komentarz (śmiało!:))

What’s this?

You are currently reading Hanamatsuri w Kenko-ji at Japonia na bakier.

meta