5 lat po 11.03

2016/03/04 § 3件のコメント

http://fukko.yahoo.co.jp

 

Od trzech lat Yahoo Japan robi taką akcję.
Wystarczy wpisać hasło “3.11” w wyszukiwarkę na stronie Yahoo (http://www.yahoo.co.jp : wyszukiwarka u góry) – yahoo przeliczy jedno wyszukiwanie jako 10 jenów.
W zeszłym roku zbierało się 29,182,780 jenów tj. ok. 1,018,610 złotych. Pieniądze będą przekazane 10 organizacjom które pracują m. in. dla edukacji, montażu paneli słonecznych, rybołówstwa.
Akcja trwa w dniu 11.03 od 0.00 do 23.59 (GMT +9) czyli w Polsce to ***od dnia 10.03 godz. 16.00 do dnia 11.03 godz. 15.59.***

2cnyUHk

To zdjęcie widziałam na gazecie “metro” odebrane na wrocławskim placu Grunwaldzkim i do dzisiaj utkwi w mojej pamięci.


Mnie nie było w tamtym dniu w Japonii. Jeden telefon ze stacji radiowej mnie obudził z wiadomością o wielkim trzęsieniu ziemi oraz tsunami, i z prośbą o wywiad na ten temat. Było to rano w Polsce. Nie miałam pojęcia co się stało i co mam im odpowiedzieć.


Dzisiaj wciąż nie wiem co mogę zrobić dla Tohoku. Pamiętać, nie zapomnieć, myśleć.
Czym się odróżniam ja co wtedy i teraz – odwiedziłam część tych miejsc, poznałam wspaniałych ludzi, rozmawiałam z nimi i czasem o nich myślę. Tylko to, chociaż to.
https://ayasugi.wordpress.com/…/notatki-z-3-miast-na-tohoku/

 

Ostatnio widziałam post znajomego z tego rejonu, że nie podoba mu się hasło “3.11 (san ten ichi ichi)”, które ciągle powtarzają w mediach i ludzie. Za lekkie, za krótkie, jakby to było jakiś slogan.

Codziennie umierają ludzie na tym świecie, przez chorobę, wojnę, wypadek. pożar itd., lecz mało kto skróca datę, kiedy swoi bliscy giną. W przypadku trzęsienia ziemi też tak samo. Myślę, że ma rację.

タグ:

§5 lat po 11.03」への3件のフィードバック

Dodaj komentarz (śmiało!:))

これは何 ?

Japonia na bakier で「5 lat po 11.03」を表示中です。

メタ情報

