W końcu takie życie. The Blue Hearts

2015/09/26 § 2件のコメント

W tym roku znów nadejdzie ta pora “melancholijna”.

Nawet gdy wcale nie chcemy i nie mamy zamiaru wpaść w depresję, pogoda, ciśnienie, chłodne powietrze bardzo nas zachęca do tego stanu. (Chociaż dla mnie raczej tegoroczne wyjątkowo gorące lato było bardziej uciążliwe…)

22610-thebluehearts-qgx6Raz na jakiś czas mam ochotę na posłuchanie tego zespołu – The Blue Hearts,

a dopiero w ostatnich latach odkryłam, że ich słowa są niby proste, a mają wytrawne smaki czyli jednak rozumienie ich słów to zależy od odbiorca, co on ma w sobie, stan psychiczny, samopoczucie itd. Raz człowiekowi chce się zatańczyć i oszaleć z nimi, a raz chce się płakać.

Ten zespół THE BLUE HEARTS czyli Niebieskie Serca, był założony w 1985 roku i cieszył dużo młodych (i nie tylko) ludzi do 1995 roku. Utwory ich pisali głównie Hiroto Kōmoto (wokal) i Masatoshi Mashima (gitara), a nazwa grupy nie ma szczególnego znaczenia, po prostu wymyślali taką nazwę, aby uczniowie w podstawówce zrozumieli, wszyscy łatwo zapamiętali i żeby nie było widać po nazwie jaką muzykę grają.

Ich (szczególnie wokalisty) pokazy wyglądają dość ekstrymalnie – gimnazjalistę Hiroto zainspirował brytyjski zespół Sex Pistols i stąd jego zainteresowanie rock i punk. Jego rodzice prowadzili pralnię chemiczną w pref. Okayama, a synowi nie chciało się pracować (opowiadał na wywiadzie, że chciał żyć ze słodyczami, siedząc przed telewizją), a Mashima zastrzegał Hiroto, że ma potencjał i trzeba się starać – dlatego grali razem.

Chciałabym przedstawić 2 utwory, które uważam za jedne z najlepszych;

  1. 1000のバイオリン (Sen ichi no baiorin / 1000 skrzypiec)

oryginalne słowa

Jedną gumką do ścierania jak Himalaje 

Chcę robić coś fajnego

Długopisem jak pocisk (odrzutowy)

Chcę robić coś ekstra

(…)

Zdaje się, że komuś pożyczyłem kasę

ale to już nieważne

Wspomnienia nad blachą dachową

roztopiły się jak lody

  2.  情熱の薔薇 (Jōnetsu no bara / Róża pasji)

oryginalne słowa

Czyżby to wieczność, czy to prawda, czy czas tak dalej płynie

czy jest coś, co wiekami się nie zmieni

Jeśli wszystko, co widziałem, słyszałem i zapamiętywałem do dzisiaj

było nieprawdziwe, to by dopiero było śmiesznie

rozumiesz mnie?

Odpowiedź mamy w głębi serca gdzieś głęboko w sercu

Łzy są stamtąd – z głębi serca

Jak najmniejsze szczęście i jak najmniejsze nieszczęście

zbieramy ich jak najwięcej

rozumiesz mnie?

(…)

573e02ba

Nie ma lekko, ale nie jest aż tak źle.

タグ: , ,

§W końcu takie życie. The Blue Hearts」への2件のフィードバック

  • Nana Arima より:

    Bardzo interesujący zespół i grają ciekawą muzykę. Sama słuchałam sporo muzyki alternatywnej i punka, chodziłam na koncerty Calmando Qual i ∀nti Feminism, ale moją miłością niezmiennie pozostaje Buck-Tick.
    Pozdrawiam.

    • ayasugi より:

      Dziękuję za komentarz 🙂 Kiedyś słuchałam tylko muzyki poważnej, a krzykliwe dźwięki perkusji (drums) i gitar trochę mnie przeszkadzały. Ale teraz je uwielbiam. I słowa takiej muzyki zawierają nieraz mówią bardzo ciekawe rzeczy.

Dodaj komentarz (śmiało!:))

これは何 ?

Japonia na bakier で「W końcu takie życie. The Blue Hearts」を表示中です。

メタ情報

