poszukiwanie siebie w sobie – Jibun sagashi

2012/07/31 § 1件のコメント

Ja jestem sobą. A w ogóle kim ja jestem? Mam co robić, jestem w miarę szczęśliwa, ale coś jest nie tak…

Ostatnio bardzo cieszy publicznością hasło “自分探し/jibun sagashi – poszukiwanie siebie”, a co to jest?

Jest to dość nowe hasło i jego definicja to mniej więcej tak;

Jibun sagashi to całe etapy, na których próbuje się znaleźć swoją nową, ukrytą oraz “prawdziwą” stronę lub osobowość. Ci ludzie są najczęściej “sparaliżowani” szczęścia i bogatości w codzienności i najczęściej zadają sobie zdanie, czy naprawdę tak powinno się toczyć swoje życie.

Sposób jibun sagashi jest rozmaity, ale wspólnym punktem jest to, że stara się, aby swoje myślenie postawić jak najdalej od rzeczywistości. Wolontariat i dłuższa podróż są fajne przykłady. Czyli rusza się na czynność, którą trudno zrealizować w codzienności, bo wymyga czasu,decyzji, odwagi itd.

Jak ktoś wędruje (fizycznie i mentalnie również, np. czyta dużo motywujących, dydaktycznych książek) mówi drugiemu, że teraz pozwalam sobie siebie znaleźć / 自分探し中です, to od razu brzmi filozoficznie i jibun sagashi staje się świętym powodem, żeby się zatrzymać w jakimś czasie. (np. bierze sobie przerwę na studiach)

Tak że  to jest hasło, które jest generalnie pozytywnie traktowane.

Natomiast jest też surowsza opinia, że jibun sagashi to pasywny stosunek do swojego życia, bo szukanie to równocześnie czekanie na pojawienie nowych rzeczy, więc zamiast tego trzeba samemu kształcić i kreatować własną osobowość.

Ostatnio obejrzałam film “百万円と苦虫女 / Hyakuman Yen to Nigamushi Onna – 1 Milion Jen Girl (2008 Japonia; reż. Yuki Tanada)” i w nim są słowa przez bohaterkę, które zrobiły na mnie ogromne wrażenie.

“- …czyli jesteś w trakcie tak zwanego jibun sagashi? (jej kolega pyta)

– Odwrotnie. Nie chce mi się szukać. Tak czy inaczej samemu muszę jakoś żyć w swoim sposób, który sama wymyślam, decyduję i się ruszam.

… nie trzeba poszukać siebie, przecież niezależnie czy sama sobie życzę czy nie, cały czas jestem w sobie i ze sobą. Wciąż uciekam ze wszystkiego i ze wszystkich.”

§poszukiwanie siebie w sobie – Jibun sagashi」への1件のフィードバック

Dodaj komentarz (śmiało!:))

これは何 ?

Japonia na bakier で「poszukiwanie siebie w sobie – Jibun sagashi」を表示中です。

メタ情報

