Sakura

2012/04/24 § 4件のコメント

Kiedyś, jak byłam mała, to miałam takie marzenie;

będę miała wielką górę i jak nadejdzie wiosna, to na niej kwitną sakura!

 

Tak lubię sakurę,  a na pewno to nie tylko ja.

(桜 sakura ; kwiat wiśnia)

 

 

 

Brakuje mi słów, żeby opisać piękno sakury. Proszę poczuć atmosferę przy sakurze.

 

Ten kwiat ma na pewno ogromny wpływ na naszą mentalność, ponieważ nigdy nie słyszałam o Japończykach, które nie lubią sakury.

Każdy rok cała Japonia z wielką przyjemnością czeka kwienienia sakury.

 

Najwcześniej nasz narodowy kwiatek kwitnie na Okinawie pod koniec lutego lub na początek marca, a potem ten front sakury(桜前線, sakura zensen) idzie powolutku na północ. W stolicy kwitnie generalnie w połowie kwietnia, a na Hokkaido na majówce(u nas też jest długi weekend w tym terminie, tzw. Golden Week) albo jeszcze po niej.

Prawie codziennie prognoza pogoda informuje, gdzie jest teraz front sakury. Związając z ostatnim artykułem, “Hobonichi” też pokaże ten jasnoróżowy front;

http://www.1101.com/sakura2012/index.html

Tutaj polecam slide show(można go otworzyć pod słowem スライドショー). Każdy z całej Japonii wrzuci zdjęcie sakury i my, tak daleko mieszkając od tego kraju, możemy sobie poglądać je:)

 

Tak jak w Polsce, Japończycy też cieszą się wiosną. A sakura jest jej symbolem.

 

Ponieważ nasz kalendarz się zaczyna od kwietnia(rok akademicki również.), mówi się o wiosnę “pora spotkań i pożegnań”.

 

Na wiosnę dzieje się dużo; nowa praca, nowi koledzy, przeprowadzki, pożegnania… i niektórzy mają te wspomnienie na długo, związając właśnie z sakurą. Dlatego są kilka piosenek, które mają tytuły “Sakura”, a opisują nie tylko o samim kwiacie, ale też metaforycznie o wiosnę i o melancholicznych(i + i -) wspomnieniach.

 

1. Sakura (Kyougo KAWAGUCHI) — słowa

 

2. Sakura (Kobukuro) – moja ulubiona:) — słowa

 

3. Sakura (Ketsumeishi) — słowa

 

4. Sakura-zaka(/nachylenie kwitnące sakury) (Masaharu FUKUYAMA) — słowa

 

5. Sakura (Ikimono-gakari) — słowa

 

6. Sakura no toki(/ pora sakury) (aiko) — słowa

 

7. Sakura (Naotarou MORIYAMA) – moja ukochana piosenka. — słowa

on się pojawił na uroczystości rozdawania dyplom jakiegoś liceum jako niespodzianka. Piękne jest to wideo.

A oficjalne wideo się znajduje tu; http://www.youtube.com/watch?v=qQeigIshyiI

Jeżeli będziecie mieli okazję polecieś do Japonii to serdecznie polecam o porze sakury, bo naprawdę warto zobaczyć przy okazji
spaceru albo się wybrać na hanami(花見) czyli uczta/przyjęcie przy drzewach sakury.

Do usłyszenia!

§Sakura」への4件のフィードバック

  • Darek より:

    Mam nadzieję że kiedyś nacieszę wzrok sakurą w Japonii 😉

    • ayasugi より:

      Darku! Dziękuję za komentarz. Mam nadzieję, że tego nie zmusiłam przez rozmowę na gasshuku;) A co do sakury, to warto o tym marzyć, ponieważ możliwość spełnienia tego marzenia jest zbyt wielka 🙂

  • Jeśli kiedyś uda mi się wreszcie przyjechać do Japonii, mam nadzieję, że będzie to w porze kwitnienia sakury. Hanami w miłym towarzystwie to byłoby coś… Wiosna to moja ulubiona pora roku, szkoda, że tak szybko przemija i kwiaty przekwitają.

    A poza tym dzień dobry, a raczej dobry wieczór na czas japoński (≧ヮ≦)ノシ Czytam z zainteresowaniem, zwłaszcza, że miło jest zetknąć się z kimś z Japonii zainteresowanym Polską (to chyba bardziej egzotyczne zjawisko niż Polak interesujący się Japonią, haha) i pewnie zostanę tu na dłużej.

    • ayasugi より:

      Witam Miya-san, bardzo się cieszę, że trafiłaś mój blog i miło słyszeć, że mój kraj Ci się podoba. Mam nadzieję, że moje dalsze posty też będą ciekawe dla Ciebie.
      Jeśli chodzi o hanami – serdecznie polecam. Nawet można zrobić fantastyczną wycieczkę, goniąc front sakury, bowtedy można zwiedzić różne miejscowości w Japonii i ta wycieczka trwałaby mniej więcej 2 miesiące:)) Pozdrawiam serdecznie!

Dodaj komentarz (śmiało!:))

これは何 ?

Japonia na bakier で「Sakura」を表示中です。

メタ情報

