Co to jest “Hobonichi”? – Shigesato 1101

2012/04/13 § 2件のコメント

Dzisiaj dzięki Internetowi mamy dostęp do różnych gazet oraz artykułów całego świata.

Bardzo łatwo można znaleźć strony tych gazet.

Generalnie gazeta to dziennik.

 

Ale dziś chciałabym napisać o PRAWIE dzienniku –

“ほぼ日刊イトイ新聞(Hobo nikkan Itoi shinbun)” … ma skrót “Hobonichi”.

http://www.1101.com/home.html

Jest gazetą internetową, którą wymyślił Shigesato Itoi(糸井重里). Jest japoński copywriterem, esseistem i lirykiem.

Właśnie on oraz pr
Jej zawartość jest naprawdę rozmaita. Myślę, że każdy z nas znajdzie coś dla siebie. Szkoda, że tylko jest japońska wersja,acownicy jego biura organizują tą gazetę.

ale jeśli znasz język japoński mimo trochę, to warto wędrować po tej strony.

 

Na głównej stronie Pan Itoi codziennie(lub prawie codziennie) pisze ciekawe esseje.

Np. oto cytat dzisiejszy(13. 04. 2012)

—–

Ostatnio poszedłem do ZOO i spędziłem sobie czas we dwójkę z gorylem. Goryl ma ogromną twarz, więc do niego powiedziałem „Ty tą twarzą przestrasisz ludzi. ” Nie ważne, czy zrozumiał czy nie, ale myślałem, że lepiej mu mówić szczerze. Ale to było taki wyjątkowy czas – chyba jakiś 5 minut, choć była szyba między nami, goryl był blisko do mnie i padało śnieg.

 

Ciepło pamiętam to wydarzenie. Mieć wspólny czas z gorylem.

Jeszcze pamiętam, że kiedyś zobaczyłem wieloryb i byłem pod wrażeniem. Było to coś niesamowitego. Chyba powiedziałem „mam wrażenie, że zobaczyłem UFO”. Myślę, że takie poczucie miałem nie jako „ja”, tylko jako człowiek.

 

Jak to przyjemnie, że mamy wspólne wspomnienia jako ludzie, nie „ja” czy „Ty”.

—–
Inne strony np.;Warto przegapić te esseje codziennie, bo ta gazeta ma archiwum oprócz tych essejów.

galeria zdjęć pt. “Głębokie oddychanie zdjęciem” http://www.1101.com/nirei/47scene90.htm

notatki od czytelników pt. “きになるアイツ(kininaru aitsu)/Ten, który mnie przyciąga” http://www.1101.com/koneta/kini_naru/index.html

Albo różne filmiki…

http://www.youtube.com/user/1101com

 

Jeszcze on robi bardzo ciekawe rozmowy. żeby poczytać je, tylko terzeba wpisać słowo “対談(taidan/rozmowa)” w ramcę u góry.

 

Jego praca jako copywriter też jest wybitna. On pisze różne hasła dla centra handlowych, gospodarki i przede wszystkim u Studio

 

 

Ghibli. Nie wiem, czy wersje po obcych językach mają takie same hasła jak oryginały.

Na przykład dla “Ruchomy zamek Hauru” – “Tu żyła dwójka”

Dla “Podniebna poczta Kiki” – “Czasami czułam się smutno, ale kocham to miasto”

Myślę, że każde hasło trafi w dziesiątkę. Prawda, że nie są zbyt oryginalne zdania, jednak te hasła długo zostają w naszej pamięci.

 

Na koniec mam filmik z piosenki “TOKIO”, która jest praca pana Itoi’ego jako liryk.

(Piosenkarz, Kenji Sawada, znany jako “ジュリー(dżulii)” był bardzo słynny w latach 80.)

 

Jeśli ktoś zna jakąś taką gazetę lub czasopismo w internecie, to proszę dać mi znać w komentarzu:)

Do usłyszenia!

§Co to jest “Hobonichi”? – Shigesato 1101」への2件のフィードバック

  • nieustannetango より:

    Hej Ayu kochana :). Tu Magda, z japonistyki. Trafiłam na Twojego bloga przez facebooka i poczytuję czasem. Pisz dalej, miło się Ciebie czyta po polsku. Co do “czasopism” w internecie, to ja czytam kilka ciekawych dziennikarskich blogów, np ten http://supermarket.blox.pl/html – autor jest dziennikarzem gazety wyborczej i pisze ciekawe rzeczy związane głównie z prawem, albo np. blog mojego dawnego nauczyciela biologii http://blog.glos.pl/lorek/ , który pisze o różnych rzeczach związanych z edukacją i nie tylko :).

    • ayasugi より:

      Magdooo:D Bardzo się cieszę, że wpisałaś komentarz i w ogóle czytasz mój blog. Właśnie w zeszłym weekend byłam na gasshuku. Było super! A za linki bardzo dziękuję. Faktycznie, często widzę na końcach artykułów “Newsweeka” czy coś adresy ich blogów. I te blogi wybrane przez Ciebie są genialne, muszę sobie poczytać:)

Dodaj komentarz (śmiało!:))

これは何 ?

Japonia na bakier で「Co to jest “Hobonichi”? – Shigesato 1101」を表示中です。

メタ情報

