Ale radio!

2011/12/08 § 4件のコメント

Dla Was, którzy uczą się japońskiego albo którzy są ciekawi jak brzmi język japoński,

polecam słuchać radio. Ostatnio znalazłam stronę internetową “radiko”.

Na tej stronie możnapoznać dużo programów.

 

radiko

http://radiko.jp/#

 

na lewo są kilka szarych przycisków, a drugi od góry jest “選局” i tam możecie wybierać

jakiekolwiek sieci, co tylko zechcecie!

 

Oczywiście, że mamy różnicę czasu, więc trudno polecać.

Ale ogólnie 「オールナイトニッポン」 z sieci ニッポン放送 jest

dobrym programem do uczenia się codziennego, naturalnego języka.

(Od poniedziałku do piątku, 22.00-24.00, 25.00-27.00

(czas Japonii, czyli UTC +9))

Każdy program prowadzają inni ludzi; aktorzy, piosenkarze itd..

 

Poza tym zawsze w jakimś programie leci jakaś muzyka japońska.

Możecie sobie wędrować po sieciach i na pewno znajdziecie

swoje ulubione programy czy piosenkę!

 

Wiem, że w “Miasto Muzyki(czyli RMF; http://www.rmfon.pl/)”

leci zawsze japońska muzyka(RMF NIPPON), ale

tamten zbiór jest w miarę specyficzny i przede wszystkim tam

można słuchać tylko muzyki, a nie dialogów czy samologów.

 

Słucham Trójki niemal codziennie i porównając z japońskim myślę, że

w Polsce częściej słuchacze uczestniczą na programy przez telefon,

a w Japonii raczej wysyłają listki albo email.

Co to znaczy? – Jak będziecie mieli jakiś ulubiony program,

to macie również święte prawo do wysłania emaile,

bo tu różnica czasu nie budzi barierę;)

 

Do usłyszenia!

§Ale radio!」への4件のフィードバック

  • Baydo より:

    Ja się wychowałem na trójce, na której z kolei wychowali się moi rodzice. Zdecydowanie najlepsza polska stacja radiowa, choć ostatnio trochę się pogorszyła. Dużo słuchałem też anty-radia, którego niestety nie mogę złapać w Toruniu. A szkoda, bo dobrą muzykę puszczali. Kiedyś przynajmniej, nie wiem jak teraz.

    Co do japońskiego radia, chętnie posłucham, właśnie żeby posłuchać wymowy itd. Do tej pory mój jedyny kontakt z audycjami radiowymi to audycje promujące anime Nichijou dorzucane w częściach do płyt ze ścieżką dźwiękową.

    • ayasugi より:

      A ha! Ja lubię trójkę tylko dlatego, że w niej dużo mówią, tzn. nie tylko leci jakaś amerykańska muzyka cały czas;)
      Mam nadzieję, że znajdziesz swoją ulubioną stację radiową. Teraz też słucham radia z smartfona – dziwię się wspaniałą technologią!

  • damian より:

    Mi się jeszcze nigdy nie zdarzyło dzwonić do radia w czasie jakiegoś programu, ale niedawno przekonałem się, że to całkiem niezła rzecz: mój znajomy wygrał w ten sposób 8 biletów na koncert! 😉 pojechaliśmy całą ekipą i było naprawdę super. Więc mam dowód że warto – przynajmniej w Polsce, w niektórych radiach jest sporo ciekawych konkursów.

    • ayasugi より:

      O, to rzeczywiście, że jest fajnie! U nas raczej nie często się zdarza konkursy – po prostu słuchacze wysyłają email czy listy, MC je czyta i odpowiada na to. Z tego czytania swoich ulubionych osób ciągniemy wielką przyjemność:D

Dodaj komentarz (śmiało!:))

これは何 ?

Japonia na bakier で「Ale radio!」を表示中です。

メタ情報

