witraży to Europa

2011/10/25 § 4件のコメント

O wytrażach – Lubię oglądać witraże w kościołach. 

Gdzieś, kiedyś poczytałam jak się robi witraże i 
dowiedziałam się, że to bardzo ciężka praca.
 
 
Nieważne czy one są wielkie czy malutkie, za każdym razem robią specyficzną atmosferę.
 
Ale zawsze widzimy je w kościołach – nie widać ich od zewnętrza.
 
 
Taki charakter pomaga kościołom być tajne, ale z drugiej strony myślę, 
że jednocześnie przez witraże kościoły wyglądają zamknięte, w sensie
nie pozwalają obcym podglądać.
 
 
Wiadomo, że większość kościołów pozwala obcym
(tu “obcy” oznacza osoby, które mają inne religie) sobie wejść i poglądać.
Jednakże zawsze, jak wejdę i oglądam wytraże to czuję jakby one mówią;
 
“i co? jestem pięknym witrażem, tak? 
moje piękno możesz zobyczyć dopiero wejdziesz tu,
ale już przed wejściem wiedziałaś, że jestem piękne, prawda?”
 
Czyli jakby ludzie “ą, ę”.
 
 
Może już zastanawiacie się, czyżby ja naprawdę lubię witraże?
Tak, bardzo lubię. Bez ironii.
 
 
Chodzi mi o to, że z tego charakteru widzę ogólnoeuropejski, cyzli trochę zamknięta w siebie,
ale jak ktoś obcy weidzie z tęsknotą, ciekawością lub czasem zazdrością(ale taką lekką), to
“chętnie” pokaże swoje piękno, bo jest z siebie dumna.
 
 
Natomiast tak przypominam sobie japońskie świątynie
(biorę je jako przykład z takiego względu, że oboje są religijne budynki), to
mam wrażenie, że jak patrzy się od zewnętrza, to można mniej więcej domyślać się
jak wygląda środek.
 
 
Być może nieładnie brzmi, ale ostatnio często tak uważam.
 
 
Mimo wszystko dalej ubielwiam oglądać witraże i wiedzieć o Europie.
タグ:

§witraży to Europa」への4件のフィードバック

  • Weronika より:

    済みません, powinno być “witraż” a nie “wytraż” to mały błąd, ale pomyślałam że powinna Pani to wiedzieć 🙂

    • ayasugi より:

      O, dziękuję bardzo za komentarz oraz poprawkę. (Aya jestem, bardzo mi miło:)) Naprawdę się cieszę, że tak uważnie czytasz mojego bloga. Zaraz poprawiam;)

  • Weronika より:

    Weronika, również mi miło 🙂
    Czytając tego bloga wpadłam na pomysł zrobienia czegoś podobnego tylko odwrotnie – o Polsce po japońsku, ale na razie mój japoński nie jest tak dobry, żebym potrafiła pisać to co chcę 🙂

Dodaj komentarz (śmiało!:))

これは何 ?

Japonia na bakier で「witraży to Europa」を表示中です。

メタ情報

